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Implementation and Design of Metadata and Quality Evaluation Management Systems for Educational Serious Game

교육용기능성게임을 위한 메타데이터와 품질평가 관리 시스템의 설계 및 구현

  • Received : 2013.01.07
  • Accepted : 2013.02.13
  • Published : 2013.04.30

Abstract

Today, Educational serious games are occupying a large portion of the serious game market but there is a lack of the quality evaluation systems for providing useful quality evaluation information about educational serious game to user or developer. Although the existing metadata management system for serious game is developed, the system had not provided a function to manage the quality evaluation information for educational serious game. Therefor the development of quality evaluation management system of educational serious game is a very important challenge. We proposed design of the system for managing a metadata and a quality evaluation for educational serious game. The advantage of our system is that the system provide a lot of reliable useful information for general users and developers, and support an easy and convenient tool to manage the metadata and quality information to managers.

오늘날, 기능성게임 시장의 많은 부분을 교육용기능성게임이 차지하고 있지만 교육용기능성게임에 대한 유용한 품질평가 정보를 사용자 또는 개발자에게 제공하기 위한 품질평가 시스템은 부족한 실정이다. 비록 기능성게임을 위한 기존의 메타데이터 관리 시스템이 개발되어 있지만 기존 시스템은 교육용기능성게임의 품질평가 정보를 관리 할 수 있는 기능은 제공되지 않고 있다. 따라서 교육용기능성게임의 품질평가 관리시스템의 개발은 매우 중요한 과제이다. 우리는 교육기능성게임에 대한 메타데이터 및 품질평가를 모두 관리하기 위한 시스템의 설계를 제안하였다. 본 시스템의 장점은 일반사용자와 개발자에게는 신뢰할 수 있는 유용한 정보를 제공하고, 시스템 관리자에게 메타데이터와 품질정보를 쉽고 편리하게 관리할 수 있는 수단을 지원하는 것이다.

Keywords

References

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