초록
최근 Biswas등은 신원기반의 대리서명을 사용한 차량통신망 메시지 인증 프로토콜을 제안하였다. 저자들은 제안된 인증기법이 대리 서명키에 대한 안전성, 메시지 위조 및 재전송 공격에 대한 안전성, 부인방지 서비스, 대리 서명키 노출에 대한 저항성 등에 대한 안전성을 제공한다고 주장하였다. 본 논문에서는 Biswas등이 제안한 프로토콜에서 위임 받지 않은 임의의 공격자가 원 서명자의 비밀키에 대한 정보 없이 메시지 전달자의 대리 서명키를 계산할 수 있음을 보인다. 이것은 Biswas등이 제안한 메시지 인증 프로토콜은 저자들의 주장과는 달리 안전하지 않음을 의미한다. 또한, 본 논문에서는 이를 해결할 수 있는 개선된 프로토콜을 제시한다.
In a paper recently published in the International Journal of Parallel, Emergent and Distributed Systems, Biswas et al. proposed a VANET message authentication scheme which uses an identity-based proxy signature mechanism as an underlying primitive. The authors claimed that their scheme supports various security features including the security of proxy-key, the security against message forgery and the security against replay attack, with non-repudiation and resistance to proxy-key compromise. Here, we show how an active attacker, who has no knowledge of an original message sender's private key, can compute the proxy-signature key of the corresponding message sender, meaning that the scheme is completely insecure. We also suggest an enhanced version of the protocol capable of solving such serious security holes.