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A Study on the Satisfaction Level of the National Defense Electronic Procurement System Service by Applying the SERVQUAL Model

SERVQUAL 모형을 적용한 국방전자조달 서비스에 대한 만족도 분석

  • Min, Wonbae (Department of Defense Acquisition, Kangwoon University) ;
  • Kang, Seokjoong (Department of Management of Technology for Defense, Korea University) ;
  • Lee, Bumkoo (Department of Defense Acquisition, Kangwoon University)
  • Received : 2013.11.07
  • Accepted : 2014.01.17
  • Published : 2014.02.28

Abstract

The national defense electronic procurement system is an information system supporting DAPA, services (Army, Navy and Air Force), and the procurement companies in the electronic bidding. It has contributed greatly to improving the efficiency of the national defense electronic procurement process by providing various information services based on inter-operation among the related parties. However the national defense electronic procurement system is expected to be upgraded to the next version in accord with rapidly evolving infrastructure based on high technology and increasing various communication channels. This paper investigates the satisfaction level of the system users and proposes directions for the next-generation procurement portal.

국방전자조달시스템은 방위사업청 및 수요군, 조달업체의 전자입찰을 지원하는 시스템이다. 이 시스템은 유관정보서비스와의 연계를 통한 다양한 정보 활용을 가능하게 함으로써 방위사업청, 수요군, 조달업체들의 전자입찰업무의 효율적 수행에 있어 많은 기여를 하였다. 그러나 급격히 발전하는 첨단 신기술 기반 인프라와 다양한 커뮤니케이션 채널의 증가에 발맞추어 국방전자조달시스템 또한 차세대 버전으로의 업그레이드 필요성이 대두되고 있다. 이러한 시대적 요구에 신속히 대응하고, 이를 충족시키기 위하여 본 논문에서는 업무담당자들의 국방전자조달시스템 서비스에 대한 만족도를 조사하여 차세대 포털로서 도약하기 위한 개선방향을 제시하고자 한다.

Keywords

References

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