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소셜 영상과 컬러 마케팅의 융합을 통한 새로운 소셜 영상 기법

New Social Video Techniques through The Convergence of a Social Video and Color Marketing

  • 임승애 (서울여자대학교 융합디자인랩) ;
  • 최학현 (서울여자대학교 콘텐츠디자인학과)
  • Lim, Seungae (Dept. of CDLab, Seoul Women's University) ;
  • Choi, Hakhyun (Dept. of Contents Design, Seoul Women's University)
  • 투고 : 2014.02.15
  • 심사 : 2014.02.25
  • 발행 : 2014.02.28

초록

본 논문에서는 소셜 영상과 컬러 마케팅기법을 결합하여 전략적이고 효과적인 영상 기법을 제안함으로써, 기업의 관점에서 효과적인 마케팅적 효과를 얻는 것을 목표로 한다. 연구 방법으로는 흑백 영상과 컬러 추출된 스톱모션기법의 이미지의 결합 기법을 구현하고 구체적인 프로세스를 분석하는 것을 연구 범위로 삼았다. 기대 효과로는 기업 및 브랜드의 효과적인 소셜 영상 마케팅을 위한 구체적인 영상 구현 및 새로운 영상 기법을 제안함으로써 소셜 영상 마케팅 발전 및 활성화에 기여할 수 있다는 것이다. 이를 통해 기업의 관점에서는 자사의 핵심 메시지를 담은 컬러를 통해 사용자(대중)에게 일관된 이미지를 심어줄 수 있기 때문에 긍정적이고 효과적이다.

In this paper, it aims to get an effective marketing strategy in terms of business by introducing combined social video and color marketing technique. The process of research will be implementing a stop motion technique video by combining a black and white video with an extracted color image and then, further investigates each process. The expected result is that the effects can contribute to the development and the activation of company or brand's social video marketing by using the new video production technique. From the perspective of a company, the technique can effect in a positive way. They can provide consistent message to customers (public) by the color effect which contain brand's core message.

키워드

참고문헌

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