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The Study on the Trend of Pop-Music Consumers' Behavior

대중음악 소비자들의 이용패턴 변화에 대한 연구

  • Oh, Han-Seung (Division of Applied Music, Dong-A Institute of Media and Arts)
  • 오한승 (동아방송예술대학교 실용음악학부)
  • Received : 2014.03.07
  • Accepted : 2014.07.10
  • Published : 2014.07.31

Abstract

The transition of the media of the Pop Music industry can be revealed by the transition of the usage pattern of Pop music consumers and the effects of mass media like TV on music consumers' preferences. This study analyzed the usage pattern and tendency, which evolves from ownership to consumption comparing the AIDMA with the AISAS model.

대중음악산업에서 이용매체의 변화는 음악 소비자들의 이용패턴의 변화와 함께 나타나며, 여러 매체의 복합적인 영향이 음악 소비자들의 선호도에 추가적인 영향을 미친다. 본 논문에서는 소유에서 소비로 빠르게 진화하고 있는 국내 음악 소비자들의 이용패턴을 AIDMA 모델과 AISAS 모델의 관점과 통계의 추이를 살펴보고 분석해 보았다.

Keywords

References

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