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A Block-based Computer Graphics Educational Software Model using WebGL

WebGL을 이용한 블록 기반 컴퓨터 그래픽스 교육용 소프트웨어 모델

  • Pyun, Hae-Gul (Global School of Media, Soongsil University) ;
  • Park, Jinho (Global School of Media, Soongsil University)
  • 편해걸 (숭실대학교 글로벌미디어학부) ;
  • 박진호 (숭실대학교 글로벌미디어학부)
  • Received : 2015.05.14
  • Accepted : 2015.06.15
  • Published : 2015.06.20

Abstract

These days computer graphics technology has been applied in diverse IT fields. Needs for computer graphics such as 3D Printer, Head Mount Display, VR & AR are growing rapidly. Computer graphics will be more specialized and demanding for graphics specialists will be also increased. However, serious mathematical background obstructs people to learning computer graphics. An efficient computer graphics learning system would be helpful for graphics experts training. By analyzing the graphics theory, we propose an educational software system with that students can effectively learn computer graphics. Our system focuses on theoretical objects of computer graphics and enhances accessibility and intuition using web and blocks.

오늘날 많은 IT 관련 분야에서 컴퓨터 그래픽스 기술이 사용되고 있다. 더욱이 3D 프린터, Head Mount Display, VR & AR 등 컴퓨터 그래픽스와 밀접하게 관련된 분야에 대한 수요가 급증하고 있다. 앞으로 컴퓨터 그래픽스 분야는 더욱 전문화되고 이에 따른 인력의 수요도 증가할 것이다. 그러나 그래픽스 분야가 수학적 배경지식을 많이 요구하기 때문에 접근성이 낮고, 수요에 비해 이를 전공한 사람과 전문가의 숫자가 적다. 만약 그래픽스 프로그래밍을 쉽게 배울 수 있는 환경을 제공하다면, 컴퓨터 그래픽스 분야 인력 양성에 도움이 될 것이다. 따라서 이 논문에서 그래픽스 이론을 분석하여 초심자도 체계적이고 쉽게 배울 수 있는 교육용 소프트웨어 모델을 제시한다. 웹과 블록을 이용한 설계를 통해 접근성과 직관성을 높이고, 이론적인 내용을 중점적으로 학습할 수 있는 환경을 구축하는 방법을 제안한다.

Keywords

References

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