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Analysis of Stakeholders' perception about the National Library of Korea, Sejong

국립세종도서관에 대한 이해집단의 인식조사 분석

  • Received : 2016.11.17
  • Accepted : 2016.12.07
  • Published : 2016.12.31

Abstract

The basic identity of the National Library of Korea(Sejong), opened in December 2013, is the specialized library focused on policy information service. Nevertheless, the library is not unfaithful to its identity. So researchers surveyed and analyzed the perception of the basic identity and role, utilization and satisfaction degress of various services, need and use for policy information and policy information service, and strategic and focused initiatives from stakeholders such as public officials, government-supported researchers, citizens living in Sejong city, and employees who work in the NLK(S). As a result, researchers suggested various strategies to expand the organizational size, to strengthen acquisition of domestic and foreign policy information, and to enhance national policy information service for related groups' satisfaction and dependence of policy information service for the NLK(S).

2013년 12월에 개관한 국립세종도서관의 기본적 정체성은 정책정보 중심의 특화도서관이다. 그럼에도 여전히 정체성이 자리매김하지 못하는 현실에 주목하여 이해집단(정부부처 공무원과 정부출연연구기관의 연구원, 세종시민, 국립세종도서관 직원)을 대상으로 기본적 정체성과 역할 각종 서비스의 이용률 및 만족도 정책정보 및 정책정보서비스의 필요성과 이용, 전략적 및 중점적 추진과제에 대한 인식을 조사 분석하였다. 이를 바탕으로 이해집단의 국립세종도서관 서비스 만족도 및 정책정보서비스 의존도 제고를 위한 인력확충과 조직확대, 국내외 정책정보 수집전략 국가정책정보서비스 강화방안을 제안하였다.

Keywords

References

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