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Design of Interactive Teleprompter

인터렉티브 텔레프롬프터의 설계

  • 박유니 (덕성여자대학교 디지털미디어학과) ;
  • 박태정 (덕성여자대학교 디지털미디어학과)
  • Received : 2015.09.04
  • Accepted : 2015.11.18
  • Published : 2016.03.28

Abstract

This paper presents the concept of "interactive teleprompter", which provides the user with interaction with oneself or other users for live television broadcasts or smart mirrors. In such interactive applications, eye contacts between the user and the regenerated image or between the user and other persons are important in handling psychological processes or non-verbal communications. Unfortunately, it is not straightforward to address the eye contact issues with conventional combination of normal display and video camera. To address this problem, we propose an "interactive" teleprompter enhanced from conventional teleprompter devices. Our interactive teleprompter can recognize the user's gestures by applying infra-red (IR) depth sensor. This paper also presents test results for a beam splitter which plays a critical role for teleprompter and is designed to handle both visual light for RGB camera and IR for Depth sensor effectively.

본 논문에서는 실시간 방송 및 스마트 미러 등과 같은 사용자 개인 또는 다른 사용자들과의 상호 작용이 가능한 인터렉티브 텔레프롬프터의 개념을 소개, 논의하고 실제 제작 사례를 제시한다. 이 적용 분야에서는 사용자 자신 또는 사용자와 제3자 사이의 시선의 일치가 심리적인 측면과 비음성적 커뮤니케이션에서 중요한 역할을 차지한다. 그러나 일반적인 모니터와 카메라의 조합만으로는 실제 거울을 보는 것과 같은 시선 일치를 구현하기가 쉽지 않기 때문에, 기존 방송 현장에서 널리 사용하는 텔레프롬프터의 원리를 응용한다. 제안하는 설계에서는 기존 방식과는 달리 깊이 정보를 통한 제스처 인식까지 구현하며 가시광선 정보와 적외선 정보 각각의 효율적인 처리를 위해서 텔레프롬프터에서 핵심적인 역할을 담당하는 빔 스플리터의 설계 사례와 실험 결과를 제시한다.

Keywords

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