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The Study on the Promotion of Chinese Animation Industry -A Comparison of Korea.China and Japan

중국 애니메이션산업의 수출증대방안에 관한 연구 -한국.중국.일본을 중심으로

  • 배영순 (세종대학교 경제통상학과) ;
  • 맹해양 (세종대학교 경제통상학과) ;
  • 후사사 (세종대학교 경제통상학과) ;
  • 배기형 (세종대학교 경제통상학과)
  • Received : 2017.12.18
  • Accepted : 2018.02.05
  • Published : 2018.03.28

Abstract

A Comparative Study on the Korean animation industry and 3 of this paper is a matter of Korea, China, Chinese animation industry and the Current Status and Problem of Chinese animation business in overseas markets.Aimed to find ways to expand exports. In order to realize this purpose with theoretical backgrounds, such as animation concept and characteristics of the research literature, look at ways a paper from an animation industry, work, China.Chinese animation development plan based on the bibliographic data and case study based on books. First, by government in terms of development measures and supplement the system and a law on the animation industry. First of all animation industry and producers To help protect the government is to become an active policy must be supported with funds and animation to ease the relevant laws and regulations and joint venture with foreign countries.Pursuing an active policy is needed. Second, an animated feature can get the full benefit of the industrial chain to and create derivative works as a multilateral needs to be improved. Third, the animation expertise to build human resources need to be nurtured. Fourth, in order to cater to overseas markets in China will create various types of Chinese traditional culture based on the animation is important. Fifth, and a mobile home page to get in. Sixth, will be easily exported to overseas markets to the creation of joint international exchange and international.

본 논문은 한, 중, 일 3국의 애니메이션 산업을 비교분석하여 중국 애니메이션산업의 현황과 문제점을 파악하고 중국 애니메이션산업의 해외 시장 수출 증대 방안을 찾는 목적을 둔다. 이런 목적을 실현하기 위해서 애니메이션의 개념과 특징 등 이론적 배경을 살펴보고 나서, 문헌연구 방법으로 한, 일, 중국 애니메이션산업의 논문 서적을 통해서 문헌자료의 정리 및 사례의 분석을 바탕으로 중국 애니메이션의 수출 증대방안을 제시하였다. 수출 증대 방안 내용으로는 첫째, 애니메이션 작품의 이익을 최대로 얻을 수 있고 파생작품을 다각적으로 생길 수 있기 위해서 산업 사슬을 개선해야 한다. 둘째, 애니메이션 산업의 전문 인력을 양성해야 한다. 셋째, 정부 측면에서는 애니메이션산업에 관한 법 및 제도를 보완해야 한다. 먼저 애니메이션산업과 제작자 보호를 위해서는 정부가 적극적인 자금과 정책으로 지지해야 하고 외국과의 정부의 합작관련 법규를 완화하고 적극적인 개방 정책이 필요하다. 넷째, 중국문화역사에 맞게 국제시장에서도 받아들일 수 있는 독특한 캐릭터를 개발할 필요가 있다. 다섯째, 홈페이지와 모바일 매체 등을 활용한 중국 애니메이션의 적극적인 홍보가 필요하다. 여섯째, 국제 교류를 강화하여 국제 공동제작으로 해외시장에 수출될 것이다.

Keywords

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