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Analysis of Factors Affecting Satisfaction of Korean Cosmetics by Chinese Consumers Using Statistical Analysis Techniques

통계 분석 기법을 이용하여 중국 소비자의 한국 화장품 만족도에 영향을 미치는 요인 분석

  • Qiu, Yajun (Department of Business Management, Woosong University) ;
  • Han, Kai (Department of Business Management, Woosong University) ;
  • Jung, Hoekyung (Department of Computer Engineering, Paichai University)
  • Received : 2020.11.08
  • Accepted : 2020.11.29
  • Published : 2021.01.31

Abstract

In the Chinese market, the market share of Korean cosmetics is rapidly increasing and its position in the global market is gradually becoming stable. The reasons why Chinese consumers are enthusiastic about Korean cosmetics are as follows. First of all, Korean cosmetics are suitable for Asian Chinese consumers. Second, the star effect of Korean cosmetics has shown an undoubted effect, making Korean cosmetics rapidly developing and rapidly occupying the Chinese market. Chinese consumers' satisfaction with Korean cosmetics directly affects the Korean cosmetics market. Therefore, the research subject of this study is set to Chinese consumers and focuses on factors that affect Chinese consumers' satisfaction with Korean cosmetics. The "Chinese Consumer Satisfaction with Korean Cosmetics" model is established to find the relevant influencing factors and simulate the hypothesis to analyze and propose the factors that actually affect the satisfaction of Chinese consumers with Korean cosmetics.

중국 시장에서는 한국 화장품의 점유율이 급격히 증가하고 세계 시장에서의 입지가 점차 안정되고 있다. 중국 소비자들이 한국 화장품에 열광하는 이유는 다음과 같다. 우선 한국 화장품은 아시아계 중국 소비자에게 적합하다. 둘째, 한국 화장품의 스타 효과는 의심할 여지가 없는 효과를 발휘하여 한국 화장품이 빠르게 발전하고 중국 시장을 빠르게 점유하고 있다. 한국 화장품에 대한 중국 소비자의 만족도는 한국 화장품 시장에 직접적인 영향을 미친다. 따라서 본 연구의 연구 대상은 '중국 소비자'로 정하고, '한국 화장품에 대한 중국 소비자의 만족도에 영향을 미치는 요인'에 초점을 맞추고 있다. "한국 화장품에 대한 중국 소비자 만족도" 모델을 구축하여 관련 영향 요인을 찾아내고 가설에 대해 시뮬레이션을 하여 중국 소비자가 한국 화장품에 대한 만족도에 실제로 영향을 미치는 요인을 분석하여 제안한다.

Keywords

References

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