Implementaion of status information and protocol integration system at marine transportation facilities

해양교통시설의 상태정보 안내 및 프로토콜 통합 시스템 구현

  • Published : 2015.10.26

Abstract

The current sea route sign system based on an electronic marine chart only has a data manufacture specification for uses at ECDIS. Therefore, it has a limitation in expressing various sea route data and falls short of productivity as it is frozen to prevent being changed for a long time. Also, it cannot satisfy requirements from high tech such as lattice structure data and time series information. Currently, although it builds each independent operation system based S-57, it has been found that it is the most important requirement from consumers that the entire monitoring system can mutually interwork by standardizing and uniting formats of all protocols. In addition, current status information and alarm system is using AIS, TRS, WCDMA telecommunication and processing all the data after saving it into each different server. Lighthouse lantern which currently has used was utilized to do a performance test of a developed system. All of created data was trasmitted through the RS-232, It is clear that the data was received by a situation monitoring system. In addition, when the data was transmitted after saving in a database, same data was ordinarily received. In this thesis, we will implemented the status information and alarm system of Marine transportation facilities which is a sea route sign system based on S-63 electronic marine chart, S/W, after uniting each different protocol and making combined system.

현재 나와 있는 전자해도 기반의 항로표지 시스템은 ECDIS에 사용하기 위한 데이터 제작 사양만 가지고 있기 때문에 근본적으로 여러 수로데이터 표현에는 한계를 가지고 있으며, 장기간 수정 불가하도록 동결되어 있으므로 생산성이 떨어진다. 또한 격자구조 자료, 시계열 정보 같은 첨단 요구 사항을 만족시킬 수 없는 단점이 있다. 현재 S-57을 기반으로 각기 독립적인 운용체계를 구축하고 있지만 모든 프로토콜의 규격화와 포맷의 통일로 전체 모니터링 시스템이 상호연동이 될 수 있는 방안이 수요자의 가장 큰 요구사항인 것으로 파악 되었다. 또한 시중에 나와 있는 상태정보 안내 및 경보 시스템은 AIS, TRS, WCDMA 통신을 하여 각각 다른 서버에 저장을 한 후에 또 다른 서버를 이용하여 데이터를 모아 처리 하는 방식으로 나와 있다. 개발한 시스템의 성능 테스트를 위하여 현재 사용되고 있는 등명기를 이용하고 생성된 데이터들을 RS-232를 통하여 전송하였고, 상태 모니터링 시스템이 데이터를 수신 되는 것을 확인하였다. 또한 이 데이터를 데이터베이스에 넣어 외부 서버로 전송 했을 때 같은 데이터가 정상적으로 수신 되는 것을 확인 하였다. 본 논문에서는 각 다른 프로토콜을 통합하여 통합시스템을 만들고 S/W인 S-63 전자해도 기반으로 된 항로 표지 시스템인 해양교통시설의 상태정보 안내 및 경보시스템을 구현하였다.

Keywords