Design and Development Shooting Game base on Rhythm under Unity System

유니티 환경에서 리듬기반 슈팅 게임 설계 및 개발

  • Kim, Min-Woo (Dept of Division of Convergence Computer & Media, Mokwon University) ;
  • Jeong, Sang-Woo (Dept of Division of Convergence Computer & Media, Mokwon University) ;
  • Jang, Cheol-Young (Dept of Division of Convergence Computer & Media, Mokwon University) ;
  • Sim, Kyu-Bo (Dept of Division of Convergence Computer & Media, Mokwon University) ;
  • Song, Teuk Seob (Dept of Division of Convergence Computer & Media, Mokwon University)
  • 김민우 (목원대학교 융합컴퓨터 미디어학부) ;
  • 정상우 (목원대학교 융합컴퓨터 미디어학부) ;
  • 장철영 (목원대학교 융합컴퓨터 미디어학부) ;
  • 심규보 (목원대학교 융합컴퓨터 미디어학부) ;
  • 송특섭 (목원대학교 융합컴퓨터 미디어학부)
  • Published : 2016.05.25

Abstract

It is difficult for user to use arcade shooting games because patten of the missiles patterns are not dynamic. And users are hard to access to high level because spped of missiles is very fast. In this paper, we propose rhythm based shooting game. The game give us pleasant environment and use can play the game easily.

현재까지 제작된 아케이드 슈팅 게임은 진행할수록 급격히 지루해지는 미사일 패턴과 어려워지는 난이도로 인하여 접하는 사람들에게 높은 진입 장벽으로 작용되어왔다. 이러한 단점들을 보완하여 슈팅게임에 음악적 요소와 시간 감속 기능으로 게임 플레이를 사용자에게 유리하고 유쾌한 환경으로 만들어 사용자들이 쉽게 즐길 수 있는 리듬 슈팅 게임을 개발하였다.

Keywords