빅데이터 분석도구의 특성

The Characteristics of Tools for Big Data Analysis

  • 김도관 (원광대학교(정보전자상거래학부 . 융복합창의 연구소)) ;
  • 소순후 (원광대학교(경영학부))
  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce . Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • So, Soon-Hu (Wonkwang University (Division of Business Administration))
  • 발행 : 2016.10.27

초록

오늘날 빅데이터 분석은 새로운 고객의 니즈를 추적하는 중요한 도구로 활용되고 있다. 빅데이터 분석 결과를 제공하는 다양한 사이트들은 각각의 서비스 유형과 특성에 따라 다양한 형태로 분석결과를 제시해주고 있다. 때문에 마케팅 분야에서 빅데이터 분석을 활용할 때는 각각의 사이트가 제공하는 빅데이터 분석 결과의 유형과 특성을 종합적으로 고려해야할 것이다. 이러한 점에서 본 연구에서는 현재 빅데이터 분석 서비스를 제공하는 사이트들의 분석 결과와 유형을 비교분석하고자 한다.

Today, the analysis of big data hae been used as an essential tool for finding customers' needs. Various big-data analysis sites have provided the analysis results with their own forms and styles according to their service and characteristics. Therefore, to use the analysis results for marketing fields, we have to understand the major characteristics on big data analysis tools. In this point, this study attempts to compare the characteristics of big data analysis results and styles from big data analysis sites.

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