The Interpretation of Results from Big Data Analysis : Focusing on Brand Awareness and Preference

빅데이터 분석결과에 대한 해석 : 브랜드 인지도와 선호도를 중심으로

  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce . Institute of Convergence and Creativity))
  • 김도관 (원광대학교(융복합창의 연구소))
  • Published : 2016.10.27

Abstract

Various sites which provide big data analysis service do not show the interpretation of analysis results such as social trends and events but simple numeric results. In this point, this study attempts to suggest a way of interpretation on big data analysis results focusing on brand awareness and preference.

빅데이터 분석 결과를 제공하는 사이트들은 분석 결과에 있어 단순한 수치결과만을 제시해주고 있으며, 그 결과에 대한 사회현상 및 트랜드에 대한 해석을 제공하지는 않고 있다. 이러한 점에서 본 연구에서는 빅데이터 분석 결과의 검토를 통해서 브랜드와 선호도를 파악하는 방법을 통하여 빅데이터 분석결과에 대한 해석 방법을 제시하고 한다.

Keywords