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A Study on the Roll Motion of a Ship in a Transient Irregular Wave

설계불규칙파중에서 선박의 횡동요에 관한 연구

  • 한주철 (부산대학교 조선해양공학과) ;
  • 이승건 (부산대학교 조선해양공학) ;
  • 하태필 (부산대학교 조선해양공학과)
  • Published : 2004.06.01

Abstract

A transient irregular wave was designed based on ISSC spectrum The designed wave was generated in the towing tank and ,the roll motion of a model was measured A method to predict the maximum roll motion, expected in the short-term sea state, was investigated with comparison of the theoretical and experimental results.

ISSC 스팩트럼을 기초로 종래의 불규칙파가 아닌 새로울 과도 불규칙파를 설계하였다. 이 설계불규칙파를 장수조에서 조파기를 사용하여 발생시키고, 파고계와 6자유도계를 설치하여서 모형선의 횡동요 운동을 계측하였다. 모형선의 최대 횡동요각의 실험값과 이론값을 비교하여 단기 해상에서 발생 가능한 횡동요 피크치를 추정하는 방법에 관하여 검토하였다.

Keywords

References

  1. Bhattacharyya, R.(1978) 'Dynamics of Marine Vehicles' A Wiley-Interscience Publication
  2. Bartrop, N.(1998) 'Floatig Structures: a guide for design and analysis' CMPT