New Product Marketing Strategy of Hi-Tech Communication Services: KT NESPOT Case

첨단정보통신 신상품의 개발과 마케팅 전략: KT의 <네스팟> 사례를 중심으로

  • 노주영 (KT 마케팅본부 서비스개발연구소) ;
  • 박성연 (이화여자대학교 경영대학)
  • Received : 2003.09.18
  • Accepted : 2004.04.23
  • Published : 2004.07.31

Abstract

This study introduces the marketing case of KT NESPOT, the new product marketing strategy of hi-tech communication services. Hi-tech products have different characteristics and the marketing strategy from introduction to growth stage is particularly important for the success of such products. This case explored the characteristics of hi-tech products, analyzed the marketing environments, and suggested how such new products can succeed in marketing.

본 사례는 신규 정보통신 서비스인 KT 네스팟의 태동과 첨단기술 기반의 틈새적 서비스로부터 대중적 서비스로 변화하려는 2003년 초까지의 약 1년 6개월에 걸친 마케팅 활동을 소개함으로써 첨단 정보통신 기술상품의 마케팅 전략을 살펴보았다. 첨단 정보통신 기술상품은 제품의 특성상 시장 진입기에서 성장기로 넘어가는 전략이 특히 중요하며, 이를 성공적으로 수행하기 위해 실시한 실제 마케팅 사례를 살펴보았다.

Keywords