The Effect of the Web Site Information Characteristics on the Customer Satisfaction, Relationship Commitment

웹사이트의 정보특성이 고객만족, 관계몰입에 미치는 영향에 관한 연구

  • 최승일 (부산대학교 회계정보학과) ;
  • 김동일 (부산대학교 경영학부)
  • Published : 2006.05.01

Abstract

With the increasing popularization of the Internet and in the rapidly changing environment with uncertainty, corporations are faced by severe competition to survive. In the meantime, corporations have been quite interested in building and operating their Internet-based websites and invested much to them, since their deployment is emersing as a new means by much they can perform their marketing activity and comercial transaction. And then we investigated how these classified characteristics on website could influence on customer satisfaction and Relationship Commitment.

인터넷의 대중화는 기업을 둘러싸고 있는 환경의 변화를 가져왔다. 기업들은 인터넷을 기반으로 하는 웹사이트의 구축과 운영에 상당한 관심과 투자를 함으로써 마케팅활동 및 상거래를 수행하기 위한 수단으로 활용하고 있다. 본 연구에서는 웹사이트의 정보특성과 고객만족, 관계몰입의 영향관계를 살펴보고자 한다.

Keywords