Construction of Library for 3D Natural Phenomena Using 2D Images

2D 이미지를 이용한 3D 공간상의 자연현상 라이브러리 구축

  • Published : 2008.09.30

Abstract

There are two methods to express natural phenomena using image processing techniques. One is the presentation of simulations for natural phenomena and the other is the display of images based on script. A lot of people used to get the display using vast data and complicated math formulas. When we get the output images in this way, we will have some problems in time and cost. In this paper, we use fluid images excluding using the complicated math formulas, programming, and taking pictures to present the natural phenomena. We construct the library to express the natural phenomena effectively using 2D images and simulation of fog for the background of oriental painting in 3D space.

영상기술을 이용하여 자연현상을 표현하는 방법에는 컴퓨터를 이용한 자연현상 시뮬레이션과 스크립트 기반으로 원하는 영상을 출력하는 방법이 있다. 대다수의 전문가들은 많은 데이터와 고도의 수식 등을 가지고 출력을 영상으로 획득한다. 이런 방법을 이용하여 출력영상을 취득하면 시간과 비용이 많이 소요된다는 문제점이 있다. 그래서 본 논문에서는 자연현상을 3차원 공간상에 구현함에 있어서 복잡한 수식이나 프로그래밍, 촬영 등을 배제하고 단지 2차원 이미지를 이용하여 유체의 자연현상 중 안개를 쉽게 표현함으로써 3차원 공간상에서 동양화 제작 시 배경처리를 효율적으로 표현할 수 있는 자연현상 라이브러리를 구축한다.

Keywords