Abstract
The perforrnance and portability of mobile applications can be greatly increased by adopting proxy modiles which exists between the conventional system and the device. When mobile devices collaborate with the conventional computers, there are problems to address: a battery life problem, limited input and output methods, and intermittent wireless connection. Those issues are magnified in the multimedia collaboration environment since it works in a real-time condition and the size of the message in the system is big in many cases. Additionally, because multimedia collaboration system softwares are too heavy and complex for mobile devices, it is veη hard to integrate them with conventional systems. In this paper, we describe our design and its implementation of a novel approach to map events (i.e. messages) using a proxy for mobile applications. We adopt a proxy to provide a content adaptation (i.e. transcoding) where the message contents are customized. Also, we design a mobile version publish/subscribe system to provide communication service for mobile device in loosely coupled and flexible manner. We present our empirical results which show that our design can be efficiently implemented and integrated with a conventional multimedia collaboration system.
모바일 기기들이 기존의 일반 컴퓨터들과 협업을 하는 경우에는 일반 컴퓨터들 간의 협업에서는 나타나지 않던 새로운문제들, 즉 전원제한 때문에 나타나는 짧은 사용시간, 모바일 기기들이 가지는제한된 입출력 방식, 그리고 기존의 유선통신에 비해 불안정한무선 통신 등의 문제들이 발생을하게 된다. 특별히, 모바일 기기들을 활용한 멀티미디어 협업시스템의 경우는 애플리케이션의 특성상 상대적으로 메시지의 크기가 크고, 실시간성 보장이 필요한 이유로 위에 언급된 문제들의 정도가 심각해지는 현상을 보이게 된다. 또한 멀티미디어 협업시스템을 이용하기 위한 소프트웨어 시스템이 상대적으로 복잡하고 무거워서 모바일기기에 수용되기 매우 어려웠다. 본 논문에서는 모바일 애플리케이션의 성능과 이식성 향상을 위해서 Proxy를 사용한 효과적인 모바일 애플리케이션 구동환경을 제안한다 제안된 환경은 이벤트 매핑과 메시지 콘텐츠 최적화를 Proxy에서 처리하며, 모바일 메세정 시스템을 이용하여 느슨하고 유연한 구조를 취할 수 있도록 하였다. 제안된 구조 디자인을 이용한 Proxy를 구현하여 모바일 기기가 실제 멀티미디어 협업시스템과 연통이 가능하도록 하였으며, 모바일 협업 애플리케이션들을 구현하여 실제 시스템과 연동 실험한 결과 모바일 애플리케이션이 효과적으로 작동되는 것을 확인할 수 있었다.