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A Study on Improving Discrimination of Towing line of Tug-barge for Night sailing

예부선 야간항해 시 예인삭 식별 향상방안에 관한 연구

  • Kim, Se-Won (Division of Navigation Science, National Korea Maritime University) ;
  • Jeong, Woo-Lee (Graduate School of National Korea Maritime University)
  • 김세원 (한국해양대학교 항해학부) ;
  • 정우리 (한국해양대학교 대학원 운항시스템공학과)
  • Received : 2010.01.06
  • Accepted : 2010.06.24
  • Published : 2010.06.30

Abstract

This paper is provided to improve the discrimination of the towing line for tug-barge at the night sailing. As tugboat industry develops, marine accidents by tugboats are increasing. The main cause of accidents by tugboats is operators' negligence, and that portion is over 70 percent in total marine casualties by tugboats. The biggest cause of negligence is the passing through the towing line at night time. This paper suggests the ways to hinder operators' transit and improve discrimination of towing line(s) at night time.

예부선 산업의 발전은 예부선 교통량의 증가와 해상교통환경의 변화 등으로 인하여 해양사고가 꾸준히 증가하고 있는 추세이다. 예부선 해양사고의 주요 요인으로는 운항과실로 인한 충돌 접촉 사고가 전체의 70% 이상을 차지하고 있다. 이러한 운항과실 중에서도 예부선의 야간항해 시에 소형 선박들이 예선과 부선을 연결하고 있는 예인삭을 무분별하게 횡단함으로 인한 사고가 가장 큰 요인으로 조사되었다. 따라서 이 연구에서는 예부선의 야간항해 시에 소형 선박들이 예인삭을 쉽게 식별할 수 있도록 하는 여러 가지 방안을 제시하였다.

Keywords

References

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