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Relocation of troops to the preferences of the key factors study

부대이전사업 핵심요인의 선호도에 관한 연구

  • 신광식 (나사렛대학교부동산학과) ;
  • 김행조 (나사렛대학교부동산학과) ;
  • 김동현 (청암대학교 부동산학과)
  • Received : 2012.07.04
  • Accepted : 2012.12.10
  • Published : 2012.12.31

Abstract

This challenge trying to bag earlier when soldiers prefer to learn what they do not prefer those factors suggested in the bag so that the business can be a smooth transition. Subject research results are as follows. First, the preferences of the average of the soldiers on the previous business bag. 4.00, respectively. Dual prefer that the most important responsibility (4.11) and the efforts of sex and adequacy were analyzed. Second, the male soldiers (3.96) M yeobyeol preference emphasis on commitment and accountability, while a woman soldier (4.12) to be a lot of interest in the adequacy and sotongseong analyzed. Third NCO Title By expertise and responsibilities from the outset, while the officer adequacy utmost importance.

본 과제는 부대 이전을 할 때 장병들이 선호하는 것과 선호하지 않는 요인들이 무엇인지를 알아보고 원활한 이전사업이 될 수 있도록 해당부대에 제안하려고 한다. 과제 연구결과는 다음과 같다. 첫째로 부대 이전사업에 대한 장병들의 선호도의 평균은. 4.00이었다. 이중 책임성(4.11)과 노력성 적정성이 가장 중요하게 선호하는 것으로 분석하였다. 둘째는 남 여별 선호도는 남자 군인(3.96)은 노력성과 책임성을 중시한 반면 여자군인(4.12)은 적정성과 소통성에 관심이 많은 것으로 분석하였다. 셋째 직위별로는 부사관은 전문성과 책임성을 가장 중시한 반면 장교는 적정성을 가장 중시하였다.

Keywords

References

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