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dLoran Measurement in Yeongil Bay using the Pohang Loran-C (9930M)

포항 로란-C(9930M) 이용 영일만 dLoran 측정

  • 이창복 (한국표준과학연구원 기반표준본부) ;
  • 이종구 (한국표준과학연구원 기반표준본부) ;
  • 이영규 (한국표준과학연구원 기반표준본부) ;
  • 황상욱 (충남대학교 전기정보통신공학부) ;
  • 이상정 (충남대학교 전기정보통신공학부) ;
  • 양성훈 (한국표준과학연구원 기반표준본부)
  • Received : 2014.04.07
  • Accepted : 2014.06.24
  • Published : 2014.06.30

Abstract

There are three essential components of eLoran: dLoran, data map of ASF, and the Loran data channel. Particularly, dLoran improves navigation accuracy, which is the core technology of eLoran systems. The requirement of HEA's absolute accuracy, less than 20 meters, can be satisfied via dLoran measurements and their corrections. In this study, dLoran measurements using the Pohang Loran-C (9930M) station signal were conducted at Yeongil Bay. We established a dLoran reference station at Homigot Management Office for navigation aids within the Bay. We estimated the effectiveness of the dLoran between the reference site (Homigot Management Office) and a test site (Heunghwan beach) by measuring TOAs. We verified that the TOA data measured at these two regions were highly correlated. The temporal differences in the data between the dLoran reference station and test site were about 10~30 ns per day, which is equivalent to a ranging error of 3~9 m. This result shows that eLoran can meet the requirement of 8~20 meters position accuracy for maritime HEA by correcting the ASF at the user's receiver.

dLoran과 ASF 데이터 맵 그리고 로란 데이터 채널은 eLoran 시스템의 중요한 3 요소이다. dLoran은 eLoran 기술의 핵심 기술로 ASF 보정을 통해 항법 정확도를 향상시키는 기술이다. 이러한 dLoran 보정을 통해 항만 접안(HEA)시에 8~20 m 정확도의 항법 성능을 얻을 수 있다. 본 연구에서는 로란 9930M 체인 중에 주국인 포항 송신국의 신호를 이용하여 dLoran 측정을 하였다. 영일만 해상을 대상으로 dLoran 기준국을 포항 호미곶 표지관리소에 설치하고 시험용 수신기를 흥환 해수욕장에 설치하여 dLoran 측정의 유효성을 평가하였다. 그 결과 표지관리소 dLoran 기준국의 TOA 측정 데이터와 흥환 시험국의 이용자 수신기 TOA 측정 데이터의 하루 동안의 차분 데이터는 약 10~30 ns (거리오차: 3~9 m) 이내로 일치하고 있어서 이 dLoran 측정 데이터로 이용자의 ASF 측정값을 보정하면 eLoran의 항만 접안에서의 항법 정확도를 만족할 수 있다.

Keywords

References

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