대학발 투자연계 창업촉진방안 연구: 한밭대 창업아이템검증프로그램 사례를 중심으로

Study on university-based startup promotion through Seed Investment-Induced : The Case of Hanbat University Startup Item Market Validation Program

  • 양영석 (한밭대학교 창업경영대학원) ;
  • 김명숙 (한밭대학교 창업경영대학원)
  • 투고 : 2015.05.27
  • 심사 : 2015.06.29
  • 발행 : 2015.06.30

초록

본 연구는 대학에서 창업촉진을 위한 방안으로 투자연계를 통한 사례를 보여주고자 한다. 한밭대학교에서는 3년 동안 운영한 이노폴리스 캠퍼스 창업아이템검증프로그램을 운영프로그램과 우수 사례를 제공함으로써 대학에서 투자자들을 중심으로 한 시장전문가와 대학과의 협업 방안을 제시하고자 한다. 따라서 본 연구를 통해 첫째, 타 이노폴리스캠퍼스창업사업단의 벤치마킹 모델로 활용가능토록 하고, 둘째, 우수 참여자사례 스토리는 타 사업단이 참가자를 발굴하고 선정하여 검증 후 보강하는 시스템에 대한 구체적인 노하우를 제공할 수 있는 기회를 제공함을 목적으로 한다.

This paper is brought to introduce best practice case of promoting startup raising seed investment out of university startup program. In specific, Innopolise Startup Item Market Validation Program running in Hanbat National University have shown the appropriate way of cooperating between experts in university and early stage venture investors in incubating and accelerating promising startup for last three years. This paper shall be expected to provide benchmaking ground of helping other similar project teams and core networking points of future cooperation among similar entities.

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