컨테이너터미널의 분리게이트 설계적용 분석

Analysis of Design Application for Separated Gate System in Port Container Terminal

  • Choi Yong-Seok (Shipping, Logistics and Port Research Center, Korea Maritime Institute) ;
  • Ha Tae-Young (Shipping, Logistics and Port Research Center, Korea Maritime Institute) ;
  • Kim Woo-Seon (Shipping, Logistics and Port Research Center, Korea Maritime Institute)
  • 발행 : 2005.10.01

초록

게이트 운영은 수출 컨테이너를 위한 시작점이면서 수입 컨테이너의 종착점으로 컨테이너의 확인과 통제가 필요한 중요한 시설물이다. 본 연구의 목적은 컨테이너터미널 내부의 차량 통행량을 분산시키면서 차량의 체재시간을 감소시키기 위한 분리게이트 설계방안을 제안하는 것이다. 대량의 컨테이너가 단기간에 하역되기 때문에 많은 차량이 일시에 게이트를 통과해야 한다. 본 연구는 두개의 개별 선석의 통합을 고려한 게이트 운영을 위한 효과적인 설계로서 분리 게인트시스템을 제안한다.

Gate operations are very important as they are the starting point for export containers and the end point for import containers as far as checking and control exercised by terminal operators are concerned. The objective of this paper is to propose the design of separated gate system in order to reduce the truck turnaround time and to distribute the truck traffic volume in port container terminal. Because of a lot of container load and unload within short term, many trucks have to pass the gate at a time. This study suggests the separated gate system as an efficient design for gate operation considering integration of two individual berth.

키워드