DOI QR코드

DOI QR Code

지하도상가 활성화를 위한 이용자 인식에 관한 연구 : 수원시 지하철역 연계 지하도상가를 중심으로

A Study on the Promotion of Plaza in Underground Passage Shopping Centers : Focused on underground shoppping center connecting with subway station in Suwon

  • 유학수 (글로벌사이버대학교 글로벌경영학부)
  • You, Hak-Soo (Division of Global Business, GlobalcyberUniversity)
  • 투고 : 2011.06.29
  • 심사 : 2011.09.01
  • 발행 : 2011.09.30

초록

지하도상점가는 시민들로 하여금 접근성에 대한 설문결과 긍정적인 응답(보통이상 77.3%)이 우세함에 따라 이용자로 하여금 쉽게 찾아올 수 있는 입지적 특성을 가지고 있다. 하지만 현재 기반시설에 대한 불만족(상인 93.1%, 고객 63.2%)으로 향후 이용성에 대해서는 부정적 결과를 초래하고 있다. 또한 다른 사람에서의 추천의사 또한 낮은 의지를 보이고 있는 것으로 조사되었다. 따라서 이에 대한 대책 마련이 시급한 실정이다.

This study is find out the how promotion is handled by understanding the notion and the characteristics of the underpass market in the underground space by comparing those of other ours. However, the underpass market of suwon needs to remodeling. Most of all, there are problems on not having enough ensured environment.

키워드