DOI QR코드

DOI QR Code

A Parallel Streaming Server for the Realtime 3D Internet Broadcasting

병렬 스트리밍 서버 기반 실시간 3D 인터넷 방송 서비스

  • Kang, Mi-Young (Department of Computer Engineering, Chonnam National University)
  • Received : 2020.06.12
  • Accepted : 2020.06.27
  • Published : 2020.07.31

Abstract

In the conventional video file system, videos are stored in a high performance server which has mass storage hard disks or disk arrays. For 3D internet broadcasting, real time operations are required to transmit video files to many clients. This paper describes the design of the 3D internet broadcasting system which can provide realtime streaming service to many users in the 5G environment. In reality, unicast is used to transmit multimedia contents over the internet rather than IP multicast since IP multicast has its own drawbacks in deployment, security, maintenance and so on. In addition, multimedia broadcasting service system like VoD has difficulties in applying to 3D internet broadcasting system since it requires a large amount of system and network resources. In this work, we develop a 3D internet broadcasting system which can construct effective data delivery by minimizing performance-degrading factors.

기존의 비디오 파일 시스템에서는 비디오 파일들이 대용량의 하드디스크 혹은 디스크 어레이를 보유한 고성능 서버에 저장되어 있다. 3D 인터넷 방송을 위해서는 비디오 파일을 다수의 클라이언트들에게 전송하는 과정에서 실시간 처리가 요구된다. 본 논문에서는 5G 환경에서 많은 사용자에게 실시간으로 서비스를 제공할 수 있는 3D 인터넷 방송 시스템의 설계를 보여준다. IP 멀티캐스트 기술은 라우터 환경의 제약으로 인하여 실제 대부분의 인터넷을 통한 동영상 콘텐츠 전송은 유니캐스트 기반의 서비스가 대부분이다. 또한 VOD와 같은 On-Demand 환경의 멀티미디어 방송 서비스 등은 서비스 제공자에게 막대한 시스템과 네트워크 자원을 요구하므로 3D 인터넷 방송 환경에 적용하기 어렵다. 사용자 시스템 자원을 통한 전송 방법으로서 활발히 연구가 진행되고 있는 오버레이 멀티캐스트 기법은 라이브 방송, 화상회의 등의 다수의 사용자 그룹 전송에 적합한 응용을 위해 최적화 되어 있어 IP 멀티캐스트 대안으로서 각광 받고 있다. 본 연구에서는 호스트 기반 멀티캐스트에서 발생하는 성능 저하 요인들을 최소화하여 효율적인 데이터 전송을 제공하는 3D 인터넷 방송 시스템을 구성한다.

Keywords

References

  1. Perakakis, Emmanuel & Ghinea, Gheorghita. (2015). HTML5 Technologies for Effective Cross-Platform Interactive / Smart TV Advertising. IEEE Transactions on Human-Machine Systems. 45. 1-6. 2015. https://doi.org/10.1109/THMS.2014.2385911
  2. N. S. Sugiharto, Iskandar, T. Hendrawan, N. Rachmana, "Mobile TV interactive in DVB-T broadcast network hybrid with WiFi," 1st International Conference on Wireless and Telematics (ICWT), DOI: 10.1109/ICWT.2015.7449207, 2015.
  3. Alam, Iftikhar & Khusro, Shah & Naeem, Mohammad. (2017). A Review of Smart TV - Past, Present and Future. Conference: 11th International Conferenceon Open Source Systems and Technologies (ICOSST-2017), AtLahore, Pakistan DOI: 10.1109/ICOSST.2017.
  4. P. Kellnhofer, P. Didyk, S. Wang, P. Sitthi-amorn, W. Freeman, Fredodurand, W. Matusik, "3DTV at Home: Eulerian-Lagrangian Stereo-to-Multiview Conversion," ACM Transactions on Graphics, Vol. 36, No. 4, Article 146. July 2017.
  5. Y. W. Gwak, and J. S. Nam, "The Overlay Multicast Scheme for reducing multicast tree constructing overhead," Information - An International Interdisciplinary Journal, Sept. 2014.
  6. M. Y. Kang and J. S. Nam, "Efficient Massive Contents Distribution Strategy for P2P Using Sensor Smart Network," Hindawi Publishing Corporation, International Journal of Distributed Sensor Networks, Aug. 2015.
  7. H. O. Lee, and J. S. Nam,"Cluster and Location Based Overlay Multicast in Mobile Ad Hoc and Sensor Networks," International Journal of Distributed Sensor Networks, ISSN 1550-1329, Sept. 2014.
  8. J. K. Jeong, and R. G. Sang, "N-Screen Service Using Contents Management System." Journal of the Korea Convergence Society, Vol. 9, No. 6, pp.17-23, 2018. https://doi.org/10.15207/JKCS.2018.9.6.017